Tuesday, 21. November 2017
 
   
 

KENYÉRRE KENVE

 

 

 

Az egészségguruk szerint a boldogság a gabonában rejlik. Valóban, hogy élhetnénk kenyér nélkül? A H.O.M.E. négy egyszerűen elkészíthető, új és egészséges kenyérételt varázsolt az asztalra.

 

 

 

Szerkesztette és produkció Kathrin Schuster

 

Asszisztens Assunta Salzmann

 

Fotó Ulrike Holstein/Joe Berger

 

Fotóasszisztens Nenad

 

Ételstyling Claudia Seifert

 

 

 

Az eredeti cikket a H.O.M.E. magazin 2008/11. számában olvashatja


OLASZ KENYÉRSALÁTA
Buffalla Mozzarellával


Hozzávalók (4 személyre):

1 bagett vagy néhány szelet szikkadt kenyér, 5 evőkanál olívaolaj, 3 evőkanál balzsamecet, 30 dkg koktélparadicsom, fél kígyóuborka, fél csomó kakukkfű, 2 szár rozmaring, 1 csomó bazsalikom, 1 gerezd fokhagyma, 1 lilahagyma, 25 dkg buffala (bivalytejből készült) mozzarella, só, bors
 
Elkészítés:

Melegítsük elő a sütőt 200 ºC-ra, a kenyeret vágjuk kockára és szórjuk szét a tepsiben. Csepegtessünk rá néhány kanál olívaolajat, és pirítsuk ropogósra. Időnként forgassuk meg, tíz perc után vegyük ki és hagyjuk kihűlni. Hámozzuk meg az uborkát, kaparjuk ki a magos belsejét, aztán vágjuk nagyobb darabokra. Vágjuk ketté a paradicsomokat is. A hagymát szeleteljük vékony karikákra, a megmosott rozmaringszárakat és kakukkfüvet aprítsuk fel. A fokhagymát vágjuk apró kockákra vagy reszeljük le, majd keverjük össze a balzsamecettel, a sóval, a kakukkfűvel, a rozmaringgal és a borssal. A paradicsomot, az uborkát és a hagymát halmozzuk tálba, keverjük össze a páccal, majd tegyük a hűtőbe fél órára. Tálaláskor adjuk hozzá a mozzarellát valamint a kenyérkockákat.

 

 

 

 


VANÍLIÁS BUNDÁSKENYÉR lekvárral

 


Hozzávalók (4 személyre):

3 tojás, 1 evőkanál cukor, ¼ teáskanál só, 1 teáskanál őrölt Bourbon-vanília, 1,25 dl tejszínhab, 1,25 dl tej, 12,5 dkg vaj, 8 szelet előző napról maradt, szikkadt fehér kenyér, juharszirup vagy folyékony méz, porcukor. A dzsemhez: 10 dkg málna, 10 dkg fekete áfonya, 10 dkg ribizli és egy kis porcukor

Elkészítés:

A dzsemhez főzzük össze a málnát egy evőkanál porcukorral 2-3 percig, azután adjuk hozzá az áfonyát és a ribizlit. A pirítósok frissen tartására melegítsük elő a sütőt 100 ºC-ra. A tejet, a tejszínhabot, a sót, a cukrot és a vaníliát keverjük össze, üssük bele a tojásokat és verjük fel habverővel. A kész habban forgassuk meg jól a kenyérszeleteket. Melegítsük fel a vajat egy serpenyőben, és dobjuk rá két-három percre a kenyérszeleteket. A vaníliás pirítóst a tálalásig tartsuk a sütőben. Forró mézzel vagy juharsziruppal és porcukorral tálaljuk, kínáljuk hozzá a lekvárt.

 

 

 

 

 

 



PAPADAM Vöröslencse-pürével

 


Hozzávalók négy személyre:

1 csomag papadam (indiai lepény, ázsiai boltokban kapható), kb. 4 evőkanál növényi olaj, 1 csésze vörös lencse, 3 csésze víz, 2 evőkanál világos szezámolaj, egy fél citrom leve, 1 kis teáskanál só, 1 nagy radicchio saláta

 

Elkészítés:

A radicchiolevelek közül a legszebbeket tegyük félre dekorációnak, a többit vágjuk apróra. A lencsét tegyük forrásban lévő vízbe. Forraljuk fel, kicsit forgassuk meg, azután kis lángon pároljuk tovább. Mihelyt a lencse megpuhult – körülbelül hat perc után –, szedjünk ki néhány szemet a díszítéshez, a többit főzzük további 5 percig, míg egy fakanállal szét nem tudjuk nyomni. Ezután sózzuk meg, és ízesítsük szezámolajjal. Hagyjuk körülbelül 10 percig hűlni, azután adjuk hozzá az apróra vágott radicchiót. Hevítsük fel az olajat, és süssük meg benne a papadamokat. Töltsük a lencsepürét a ropogós radicchiolevelekbe, majd az egészet helyezzük a papadamlapokra, és tálaljuk.

 

 

 

 

 

 

 

 



KRÉMLEVES ropogós barna kenyérrel

 


Hozzávalók négy személyre:

2 dl tejszín, 2,5 dl fehérbor, 0,5 dl víz, 10 dkg hagyma, vaj, köménymag, só, fejenként egy szelet barna kenyér

Elkészítés:

Fejenként egy-egy szelet barna kenyeret vágjunk kockákra, és vajban pirítsuk ropogósra. Hámozzuk meg a hagymát, vágjuk apró kockákra, futtassuk meg kicsit a felhevített vajban, majd öntsük fel vízzel és tejszínnel. Adjuk hozzá a köménymagot és a sót. Kis lángon melegítsük öt percig, öntsünk hozzá fehérbort, forraljuk fel, majd vegyük le a tűzről. Öntsük tányérokba a levest, szórjuk meg köménymaggal és a pirított kenyérkockákkal. Ha a levest önálló fogásként kívánjuk tálalni, szórjuk meg reszelt kecskesajttal vagy goudával, úgy kissé tartalmasabb lesz.